Furcsa a cím igaz?? Hát nagy boldogsággal tölt el hogy ilyen nagy számú megtekintést értem el a beírásommal, a" Segítség méhész lettem" blogommal. Még nagyobb lenne az örömöm, ha egy kicsit többen mernének kérdezni a méhészkedéssel kapcsolatban.
Ahogy már említettem nagyon régen foglalkozunk méhekkel ,és a méhészkedés koronája a vándorlásaink voltak.
A visszaemlékezéseimet nem időrendi sorrend szerint osztom meg kedves méhésztársaim, mivel abban az időben a munka mellett elég leterheltek voltunk s nem tudtam naplót vezetni a napjainkról.Természetesen a méheink állapotát minden egyes kezelésnél feljegyeztem , hogy a változásokat később ellenőrizni tudjuk,
Az eleinte pár méhcsalád évről évre növekedett ,ez a fejlesztés olyan volt mint a drog nehéz leállni vele. Bocsi lehet hogy rossz hasonlat hála az égnek mi nem éltünk vel!.
Az évek során nagy változások voltak .Az eleinte 10 család lassan már elérte a harmincat , a negyvenet 2000 ben már 73 méhcsaládunk volt és ezt még 2005-ig növeltük .A legtöbb 85 család volt.
Abban az időben nem volt könnyű kezelni ennyi családot!
Az akkori körülmények a gépesítés a pénz a támogatás hiánya ez mind hiányzott.
Milyen jó a mai fiatal kezdő méhészeknek!. Vissza nem térítendő támogatás, ingyenes tanfolyamok, és a sok-sok gép ami most lehetővé teszi a nagyobb méhcsalád tartását.
Ezekkel a lehetőségekkel szerintem öröm a munka.
Na de nincs itt helye panasznak!!.Megoldottuk, fiatalok voltunk erősek ,kitartóak és szerettük , szeretjük a méheket.
Azt tudni kell és gondolom akik olvassák helyeslik is amit most írok: aki méhész akar lenni azoknak: lakatos, hegesztő, asztalos, sofőr szakmához érteni kell. Említettem hogy az első vándorlási időket másokhoz csapódva tettük. Ennek volt jó és volt rossz oldala is.
Amikor sikerült a GAZ 51 est megvenni akkor miénk volt a világ!
Említettem hogy a méhész egy kicsit hegesztő de ugyanakkor leleményesnek is , tudálékosnak is kell lenni, csak így haladhat.
Nem lehet más munkájára számítani meg kell oldani saját magának!
A GAZ 51es teherautót bemutatva :Bikaerős ,viszonylag rövid, de magas platós, nagyevő jószág.
Ezekkel a teher kocsikkal az orosz tajgákon oldották meg a szállítás nehéz terheit.
Na ezt kell felpakolni ! A család két férfi tagja csigafelvonót szerkesztett, hegesztett, és ezen húztuk fel a nagyjából üres 70kg-os kaptárakat
Míg el nem felejtem. Ignácz kaptárjaink voltak 98% -ban, volt NB ,amit nem szerettem,nem ő volt a szívem csücske. Más méret, más fiasítás,más méztér. Ha a keretet meghordták, annak volt súlya.
Tehát a vándorlásnál maradva mikorra a kaptárakat elrakosgattuk, kihasználva az utolsó centimétert is,már fenn van a bódé, az üres kannák a pergető, hát félelmetes látvány!
Ehhez a rakományhoz egy nagyon jó gépkocsi vezető kell! Volt,Van!!
Ezek az élmények, emlékek olyan élénken vannak előttem, hogy szinte megfoghatóak.
Irány Nagy kőrős!! Folytatása következik!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése