2015. július 2., csütörtök

Majdnem 14000.

Furcsa a cím igaz?? Hát nagy boldogsággal tölt el hogy ilyen nagy számú megtekintést értem el a beírásommal, a" Segítség méhész lettem" blogommal. Még nagyobb lenne az örömöm, ha  egy kicsit többen mernének kérdezni a méhészkedéssel kapcsolatban.
Ahogy már említettem  nagyon régen foglalkozunk méhekkel ,és a méhészkedés  koronája  a vándorlásaink voltak.
A visszaemlékezéseimet nem időrendi sorrend szerint osztom meg kedves méhésztársaim, mivel abban az időben  a munka mellett  elég leterheltek voltunk s nem tudtam naplót vezetni a napjainkról.Természetesen a méheink állapotát  minden egyes kezelésnél feljegyeztem , hogy a változásokat  később ellenőrizni tudjuk,
Az eleinte pár méhcsalád évről évre növekedett ,ez  a fejlesztés olyan volt mint a drog nehéz leállni vele. Bocsi lehet hogy rossz hasonlat   hála az égnek mi nem éltünk vel!. 
 Az évek során nagy változások voltak .Az eleinte 10 család lassan már elérte  a  harmincat , a negyvenet 2000 ben már 73 méhcsaládunk volt és ezt még  2005-ig  növeltük .A legtöbb 85 család volt. 
Abban az időben  nem volt könnyű kezelni  ennyi családot!
Az akkori körülmények a gépesítés a pénz a támogatás hiánya ez mind hiányzott. 
Milyen jó a mai fiatal kezdő méhészeknek!. Vissza nem térítendő támogatás, ingyenes tanfolyamok, és a sok-sok gép ami most lehetővé teszi a nagyobb méhcsalád tartását.
Ezekkel a lehetőségekkel szerintem öröm a munka.
Na de  nincs itt helye panasznak!!.Megoldottuk, fiatalok voltunk erősek ,kitartóak és szerettük , szeretjük  a méheket.
Azt tudni kell és gondolom akik olvassák helyeslik is amit most írok: aki méhész akar lenni azoknak:  lakatos, hegesztő, asztalos, sofőr szakmához érteni kell. Említettem hogy az első vándorlási időket másokhoz csapódva tettük. Ennek volt jó és volt rossz oldala is.
Amikor sikerült a GAZ 51 est megvenni akkor miénk volt a világ!
Említettem hogy a méhész egy kicsit hegesztő de ugyanakkor leleményesnek is , tudálékosnak is kell lenni, csak így haladhat. 
Nem lehet más munkájára számítani meg kell oldani saját magának!
A GAZ 51es teherautót bemutatva :Bikaerős ,viszonylag rövid, de magas platós, nagyevő jószág.
Ezekkel  a teher kocsikkal az orosz tajgákon  oldották meg a  szállítás nehéz terheit.
Na ezt kell felpakolni ! A család két férfi tagja  csigafelvonót szerkesztett, hegesztett, és ezen húztuk fel a  nagyjából  üres 70kg-os kaptárakat
Míg el nem felejtem. Ignácz kaptárjaink voltak 98% -ban,  volt NB ,amit nem szerettem,nem ő volt a szívem csücske. Más méret,  más fiasítás,más méztér. Ha a  keretet  meghordták,  annak volt súlya. 
Tehát a vándorlásnál maradva mikorra  a kaptárakat elrakosgattuk,  kihasználva az utolsó centimétert is,már fenn van a bódé, az üres kannák a pergető, hát félelmetes látvány!
Ehhez a rakományhoz egy nagyon jó  gépkocsi vezető  kell! Volt,Van!!
Ezek az élmények, emlékek olyan élénken vannak előttem, hogy szinte megfoghatóak. 
Irány Nagy kőrős!! Folytatása következik!



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése